Grand Prix Farmacji - I edycja

Pierwsza edycja projektu już za nami. Jak można go podsumować? Przeszło 150 zgłoszonych produktów, ponad 50 producentów farmaceutycznych, blisko 5000 zebranych głosów pacjentów i niemal 400 wskazań farmaceutów. Te liczby podsumowują I edycję Grand Prix Farmacji. I jeszcze jedna, najważniejsza liczba: 25 Laureatów Plebiscytu – najpopularniejszych i najczęściej rekomendowanych przez pacjentów i farmaceutów produktów na polskim rynku farmaceutycznym.

Osiem miesięcy ciężkiej pracy. Tysiące wykonanych telefonów. Setki nawiązanych kontaktów i… zespół Grand Prix Farmacji kierowany przez: Przemysława Gogolę, PR Managera Grupy Farmacol oraz koordynatorki projektu: Natalię Rucińską i Agnieszkę Ziółkowską-Ditman. Organizatorem Plebiscytu jest jeden z czołowych dystrybutorów farmaceutycznych w Polsce – Grupa Farmacol. Wyłącznym Partnerem Merytorycznym Projektu jest instytut badania opinii GfK Polonia, a Partnerami Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne i Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty (PASMI).

Godło Grand Prix Farmacji
Oferta aptek w całej Polsce już wkrótce zostanie wzbogacona o nową jakość – jakość sygnowaną Godłem Grand Prix Farmacji. Pacjenci taki unikatowy symbol mogą zobaczyć już w tym roku na opakowaniach Laureatów Plebiscytu, a także w kampaniach informacyjnych.

Godło Grand Prix Farmacji to czytelny komunikat, który pomoże pacjentom w wyborze sprawdzonych oraz najczęściej polecanych leków dostępnych bez recepty, preparatów leczniczych, wyrobów medycznych, suplementów diety oraz dermokosmetyków.
Na zdjęciu poniżej Magdalena Linka, Dyrektor Działu Health w GfK Polonia, i jej wypowiedź podsumowująca udział w I edycji Projektu Grand Prix Farmacji.
Magdalena Linka, Dyrektor Działu Healthcare w GfK Polonia i Krzysztof Ibisz, Prowadzący Galę Grand Prix Farmacji

Partner merytoryczny - GfK Polonia

Naszą rolą w tym przedsięwzięciu było przygotowanie koncepcji metodologicznej projektu w sposób, który zagwarantuje stworzenie rzetelnych narzędzi badawczych, w oparciu o które zostaną zebrane wiarygodne dane. Uzyskanie tego efektu było możliwe dzięki naszemu doświadczeniu badawczemu i wiedzy pozyskiwanej w projektach realizowanych w obszarze healthcare od wielu lat. Na polskim rynku GfK Polonia wspiera decyzje biznesowe firm blisko od 28 lat.

Nagrodzone w Plebiscycie Grand Prix Farmacji preparaty zdobyły uznanie najważniejszych osób – samych pacjentów. Wśród zgłoszonych do konkursu preparatów, pacjenci wskazali te, które sami stosują, ale – co ważne – również te produkty, które najchętniej poleciliby innym pacjentom. Takich rekomendacji mogły udzielić wyłącznie osoby przekonane o skuteczności działania preparatów. Dlatego wszystkim osobom odpowiedzialnym za marki wyróżnione w plebiscycie należą się słowa uznania.

O wyłonieniu zwycięzców decydowali także farmaceuci, wskazując preparat, który oceniają najlepiej m.in. pod kątem jakości, skuteczności czy też bezpieczeństwa. Zwycięstwo uzyskane dzięki głosom farmaceutów to ważne wyróżnienie. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że farmaceuta stanowi jedno z głównych źródeł wiedzy pacjenta o produktach leczniczych. Z danych GfK Polonia wynika, że około 20-40% decyzji zakupowych dotyczących preparatów bez recepty podejmowanych w aptece, dokonywanych jest pod wpływem właśnie rekomendacji aptecznej. Dlatego szczególne gratulacje należą się osobom, które pracują nad rozwojem marek i które uzyskały najwięcej głosów wśród tej znaczącej grupy, jaką stanowią farmaceuci.

Gala Finałowa Grand Prix Farmacji
Uroczystym podsumowaniem Plebiscytu była Gala Finałowa Grand Prix Farmacji, która odbyła się 13 stycznia br., w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Podczas bankietu zamykającego II edycję Rodzinnych Targów Zdrowia, Krzysztof Ibisz poprowadził galę wręczenia nagród. Publiczność licząca blisko 800 gości z branży farmaceutycznej poznała 25 Laureatów – zwycięskie marki mianowane Tytułem Grand Prix Farmacji 2018. Przedstawiciele najpopularniejszych i najczęściej rekomendowanych przez pacjentów i farmaceutów produktów zostali uhonorowani statuetką i certyfikatem, nagrodami potwierdzającymi pozycję lidera w swojej kategorii na polskim rynku farmaceutycznym. O muzyczne doznania uczestników Gali zadbał zespół Poparzeni Kawą Trzy. Partnerzy Gali, Audi Centrum Lellek Gliwice – Dystrybutor Audi i Marka Projektancka Furelle, zatroszczyły się z kolei o estetyczne wrażenia gości: luksusowe auta obok sceny i pokaz kolekcji Furelle. Partnerzy ufundowali także atrakcyjne nagrody.